Reise

26.03.2015

I want to travel, now.

Italia

Det er bestemt, av frøkna i huset (altså meg), at i sommer går turen til Italia. Både jeg og kjæresten forelsket oss i det lille vi fikk se av landet, da vi var der høsten 2012. Den gang gikk reisen til områdene rundt Lago Di Como, og vi tenker oss dit igjen, en liten tur. Denne gangen ønsker vi å utforske litt mer, så dersom mine tanker går etter planen, vil turen gå innom Venezia, og muligens Verona. Billettene bestiller jeg så fort jeg vet nøyaktige datoer for når vi kan reise. Etter det blir det fritt frem med planlegging for min del.

Både jeg og kjæresten har interesse for kunst og historie, så forutenom å være en romantisk kjærlighetsferie *kremt*, vil det være en tur for nye opplevelser og ny viten, oooog fotografi. Ohyes!

Menaggio, ItaliaLago Di ComoLago Di Como

Hvis noen har erfaringer å dele, tar jeg gladelig i mot!

#Reise #Foto #Ferie #Blogg #Italia #LakeComo #LagodiComo #Bellagio #Menaggio

Bildedryss

De siste dagene har vært fine, og late. Vi har vært og handlet litt, det meste er (ikke overraskende) veldig billig. Det er varmt og godt i været, selv på natten, noe jeg syns er veldig fint. Jeg har dessverre klart å bli litt forkjølet, men det går over.

Nå skal vi snart ta turen til Condado, der skal vi dra på kafé, spise og hygge oss. Nå har vi bare to dager her før vi vender nesen mot Florida. Der er det visstnok litt kjøligere i været, sammenlignet med Puerto Rico, men det skal nok gå fint, her er det jo til tider ekstremt varmt.

Jeg trives :)

innkjøp

Løpesko

San Juan dag 2

Dagen i går gikk egentlig ganske slapt for seg, jeg og mamma sto opp allerede klokken syv, så vi våkner ganske tidlig her. Vi ble alle enige om å ta en rolig dag med strandkos, så da ble det slik.

Jeg som sverget på at jeg ikke skulle bade i sjøen endte opp med å gjøre det likevel, veldig gøy MEN... Etter å ha badet oppdaget jeg at den ene foten min var helt rød og skjoldete, jeg mistenker at jeg har kommet borti noe i vannet, som jeg tydeligvis har reagert på. I dag svir det, men det går greit.

Etter å ha brukt en god del tid på stranden dro vi til en kinesisk restaurant hvor vi spiste og hygget oss.

Dagene her er herlige, og det er utrolig godt med litt varme :)

innkjøp

Gårsdagens innkjøp

Treningstøy

San Juan dag 1

Dagen i dag var helt fantastisk, det har vært godt og varmt så jeg har dessverre blitt "litt" solbrent (skal være nøye med solkrem fremover). Nå er vi alle ganske utkjørt etter å ha trasket rundt i gamlebyen store deler av dagen. Mamma sover allerede, og det er ikke lenge før jeg gjør det samme.

Vi startet dagen med en god (ikke overraskende) amerikansk frokost, deretter tok vi turen til bassengområdet (veeeldig fint og koselig). Siden dro vi til gamlebyen, spiste og hygget oss, tok turen til festningen for så å ende dagen med litt shopping. Herlig herlig. Hjernen min er dessverre litt treg og sliten nå, så ikke noe mer skriving på meg i kveld (i deres tilfelle, morgen).

Sooooolbreeeent!!

Helsinki

Lillebror

Nå sitter vi på flyplassen i Helsinki, det er få minutter igjen før vi setter oss på flyet til New York. Dagen i går gikk fryktelig sakte, vi brukte litt tid på et kjøpesenter her i Helsinki hvor vi tok kaffe, spiste og kjøpte et par små "Nødvendigheter".

Jeg kjøpte blant annet blondesjampo fra bedhead (Lukter sykt godt), også spleiset jeg og mamma på et billig digitalkamera i fargen rosa (Selvfølgelig).

Nå har vi akkurat fått i oss en frokost i form av BBQ burger og pomes frites (hehe), litt heftig frokost, men pyttsann!

Nå skal vi straks boarde.

Kaffe latte

Jeg og LillebrorMamma

Blogges siden!

I've been to paradise

Jeg skriver dette innlegget kun fordi min kjære pappa ønsket det. Jeg skulle egentlig vente med Italiainnlegg frem til jeg var ferdig med å sortere bilder, frem til bildene jeg har tatt var levert til de rette eierne. Men la gå, legger ut et par mindre viktige bilder bare så min snille pappa får et lite innblikk ;)

På denne turen har jeg, som noen vet, vært fotograf. Silje og Ronnys vandrende speilrefleks. Opplevelsen har vært fantastisk, jeg er evig takknemlig for at jeg (og min kjære) fikk ta del i dette nydelig eventyrbryllupet.

Vi har hatt det utrolig gøy, vi har boltret oss rundt i de vakreste omgivelser, fått i oss store mengder med vin og champagne, kjørt båt på comosjøen, møtt på herlige mennesker, spist god mat og kjent tårene presse på under eventyrvielsen på vakre villa balbianello.

Viser seg at kjæresten min er glad i vann. Da vet jeg det! :)

kjærester :)

Gjør seg klar for utelivet i Bellagio

Tusen takk til Silje og Ronny for en nydelig, uforglemmelig opplevelse! :)